کمی بعد از همیشه

حرف هایی که می توانمشان گفت

کمی بعد از همیشه

حرف هایی که می توانمشان گفت

قسمت

 

دنیا چهار قسمت است ،

دو قسمتش ،

               چشمان آبی خواهر من است

                                          که نمی دانم

                                  نصیب چه کسی خواهد شد.

و دو قسمت دیگرش ،

              چشمان سیاه من

                            که نمی دانم

                   چه کسی آنها را از خواهرم می گیرد.

 

 


 

پینوشت :

·          این شعر را در سال 1377 گفته ام.

·          هیچ وقت در فضای حقیقی حس خواهر داشتن را تجربه نکرده ام.

·          این شعر پیش زمینه شعر دیگری است.

غربت

صندوق پستی خالی ایست ...

نظری برای تائید وجود ندارد ...

حرفی هم برای گفتن نیست ...

                   پس به قول آن شاعر :

                                              آهسته آهسته برخیز ٬ آهسته آهسته برگرد ...

 

امشب وقتی طبق عادت معمولم سر سفره شام ٬ استخوان گوسفند را به دندان می کشیدم برای اولین بار با خودم فکر کردم : راستی تا چند وقت قبل این استخوان در کجا بوده و چه کاری انجام می داده است.

یاد حکایت آن قصاب خوش طبع افتادم که بر سر در دکانش ٬ در کنار شقه گوسفند این شعر را آویخته بود که :

سزای من کز خار بیابان خورده ام ٬ این است

                                            سزای تو کز بن ران من خوری چه خواهد شد

بهانه ننوشتن هایم !

 

« در کانون خویش گام بر می دارم

                                   و راه خود را

                                        باز نمی توانم یافت.»